معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه سنت حسنه وقف را سرشار از خوبیها دانست و گفت : وقف تفکری برگرفته از کلام وحی است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در مراسم  بزرگداشت واقف نیک‌اندیش زائر حسین‌ریزی که در ورزشگاه شهر ریز استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: این همایش تکریم زیبایی‌های وقف است.

وی افزود: ما می‌خواهیم با برگزاری این بزرگداشت به این نکته اشاره کنیم که وقف تفکری برگرفته از کلام وحی است؛ تفکری که انسان را پس از مرگ همچنان زنده نگه می دارد واین تفکر را می توان با واژه ایی بنام بخشش برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه خداوند انبیاء و اولیا را با بخشش امتحان کردند، تصریح کرد: ساختار عالم خلقت، ساختار بخشش و رحمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی وقف را سرشار از خوبیها دانست و گفت: وقف برای رفع نیازهای جامعه است و باید براساس نیاز جامعه وقف کنیم.

وی تعداد موقوفات در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی و مذهبی در کشور را ۱۹۷ هزار موقوفه اعلام کرد و یادآور شد: این موقوفات در حال خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند.

لازم به ذکر است در پایان بزرگداشت واقف نیک‌اندیش زائر حسین‌ریزی از ۱۵ مقاله ارائه شده ۳ مقاله برتر شناخته شد؛ مقالات برگزیده توسط آقایان علی رسولی، علیرضا یزاف و سیدمهدی محمدی ارائه شد و مسئولان برگزارکننده به جهت تقدیر از ایشان به هرکدام کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهداء کردند.

شادروان زائر حسین‌ریزی از واقفان بزرگ استان بوشهر است که در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی اراضی خود را وقف کرد و دارای ۶۱ رقبه با کاربریهای کشاورزی، مسکونی، خدماتی و صنعتی است که عواید این موقوفات صرف اجرای نیت واقف که اعزام افراد بی بضاعت و کم بضاعت به عتبات عالیات و زیارت امام رضا (ع) و پذیرایی زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود و همه ساله موکب این موقوفه در مرز شلمچه در ایام اربعین پذیرای اراتمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) است.
/2759/